ישראל במלחמה | מסר ועדכונים לקהילת "בשער" | 2.11.23

"מְדִינַת יִשְׂרָאֵל… תִּשְׁקֹד עַל פִּתּוּחַ הָאָרֶץ לְטוֹבַת כָּל תּוֹשָׁבֶיהָ; תְּהֵא מֻשְׁתָּתָה עַל יְסוֹדוֹת הַחֵרוּת, הַצֶּדֶק וְהַשָּׁלוֹם לְאוֹר חֲזוֹנָם שֶׁל נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל; תְּקַיֵּם שִׁוְיוֹן זְכֻיּוֹת חֶבְרָתִי וּמְדִינִי גָּמוּר לְכָל אֶזְרָחֶיהָ בְּלִי הֶבְדֵּל דָּת, גֶּזַע וּמִין; תַּבְטִיחַ חֹפֶשׁ דָּת, מַצְפּוּן, לָשׁוֹן, חִנּוּךְ וְתַרְבּוּת; תִּשְׁמֹר עַל הַמְּקוֹמוֹת הַקְּדוֹשִׁים שֶׁל כָּל הַדָּתוֹת; וְתִהְיֶה נֶאֱמָנָה לְעֶקְרוֹנוֹתֶיהָ שֶׁל מְגִלַּת הָאֻמּוֹת הַמְּאֻחָדוֹת."
(הכרזת העצמאות)

שלום רב לחברות ולחברי קהילת "בשער",

השבת השחורה של ה-7 באוקטובר תיחרט בזכרון של כל ישראלי  כסמל לאכזריות ואלימות ברוטלית כנגד אזרחים תמימים ובקנה מידה בלתי נתפס. הטרוריסטים של החמאס טבחו, רצחו, חטפו באכזריות תושבי ישראל בלי שום אבחנה: יהודים, ערבים, עובדים זרים, קשישים, גברים, נשים, נשים הרות, ילדים ותינוקות. 

אחת התובנות החשובות מהאירוע הנורא הזה היא שכולנו, הישראלים מכל הדתות והקבוצות באוכלוסייה, שותפים לגורל ושיש לנו מטרה משותפת – לחזק את השותפות הזו, להבין שכולנו כאן יחד. חרף חילוקי דעות או תפיסות עולם שונות – כולנו יחד צריכים לדאוג שהמדינה שלנו תתקיים מתוך כבוד לשונות ולמגוון, מתוך קבלת האחר והדאגה ההדדית לשלום כולנו – בדיוק כמו שהיה בשבת הארורה הזו.

לצערנו, מאז ה-7 באוקטובר ראינו שקיצוניים ובהם פוליטיקאים מנסים להבעיר את השטח, להסית ולהסיט אותנו מהדרך המשותפת שחיונית להצלחה שלנו כחברה מגוונת, מאפשרת וחזקה. אנו מוקיעים התבטאויות ומעשים שכאלה.

אנחנו שומעים על עמיתים החוששים לצאת לרחוב, חוששים שילדיהם יצאו מהבית, חוששים לחזור לקמפוסים, ללימודים, למעונות, חוששים להיתקל בעוינות או באלימות.

אנחנו ב"בשער" עוקבים בדאגה רבה אחר האירועים, חוששים מהסלמה ומהתלקחות של תקריות שרק ידרדרו את המצב וישחקו לאג'נדות קיצוניות במקום לחזק את השותפות ולאפשר לנו לאחות יחד את הפצעים. 

כמי שפעילים בזירת האקדמיה, חשוב לנו להעביר לכם ולכן  – חברי הקהילה האקדמית מכל הדתות ומכל המגזרים – מסר ברור:

אנחנו עומדים לרשות כל מי שמרגיש מאוים או נפגע מהמצב. אנחנו נפעל ונעזור לכל מי שיבחר לשתף אותנו חשבו לנו שתדעו שאנחנו מהווים לכם ולכן כתובת!

כקהילה אקדמית זה חלק מהמחויבות שלנו לחברה בישראל בכלל ולאתוס האקדמי בפרט.

רק יחד נשמור על הבית של כולנו.

🙏
👈 ועכשיו לכמה עדכונים: ישראל במלחמה | "בשער" מגיב 
 
ארגון "בשער" התגייס למלחמה בזירה האקדמית:
אנחנו משיבים להתבטאויות/הכרזות של מוסדות/ארגונים/מכונים אקדמיים ברחבי העולם שמציגים סימטריה בין מעשי החמאס לתגובת ישראל, שמציגים חד צדדיות תוך התעלמות מישראל או אף מצדיקים את מעשי החמאס.
ניתן לראות חלק מהפעילות שלנו בקישור זה. אנו חוזרים ומזמינים אתכםן לפנות אלינו ולהעביר אלינו הכרזות או פרסומים מן הסוג הזה על מנת שנוכל להגיב עליהם. ניתן לפנות במייל זה.

אנחנו מטפלים בפניות שמגיעות לקו החם של "בשער" למניעת פגיעה ואפליה במרחב האקדמי. נזכיר שהקו החם עומד לרשות כל הקהילה האקדמית בישראל: סטודנטים וסטודנטיות, חברי וחברות סגל אקדמי ומִנהלי ואף ראשי המוסדות. אנו מעודדים אתכםן לפנות אלינו אם נפגעתםן או שהייתםן עדים.ות לפגיעה ואנו נקשיב, נבדוק וטפל. פרטים על הקו החם, פעילותו וערוצי הפנייה אליו נמצאים בקישור זה.

השקנו קמפיין לשחרור החטופים – "בשער" העמיד לרשות כל חברי וחברות הקהילה האקדמית באנר להוספה לחתימת המייל. מי שמעוניןת להוסיף – תיקיית הבאנרים עומדת לרשותכםן בקישור הזה.

קריאה להתנדבות – על מנת שנוכל לתחזק את פעילותינו בימים קשים אלו ולהרחיב אותה אנו מחפשים מתנדבים או מתנדבות שיסייעו בפן הארגוני. נעה, רכזת הפרויקטים של "בשער" גויסה למילואים כבר ב-8.10 ולכן נודה לסיוע בתפעול הפרויקטים לטובת המפונים וילדיהם. כל מי שמוכןה להירתם מוזמןת לפנות ל"בשער" במייל זה.

תודה רבה על תשומת הלב
ועל ההירתמות לחיזוק ההתנדבות ב"בשער" בימים קשים אלה.
 
ד"ר ורד אריאל-נהרי
מנכ"לית "בשער"
 
2.11.23
דילוג לתוכן