עמדת "בשער" בנושא הקלה בתנאי הקבלה למוסדות להשכלה גבוהה למשרתי ומשרתות מילואים | 2.2.24

עמדת "בשער" בנושא:

הקלה בתנאי הקבלה למוסדות להשכלה גבוהה למשרתי ומשרתות מילואים

בישיבת ועדת החינוך של הכנסת מיום 30.1.2024 נדונה חקיקה שמעגנת הקלות והטבות לסטודנטים ולסטודנטיות המשרתים במילואים. רוב המוסדות להשכלה גבוהה בחרו להציע מגוון פתרונות שיקלו על משרתי המילואים את ההשתלבות בלימודים, וזאת ללא פגיעה בדרישות הליבה האקדמיות, ותוך סיוע נרחב של מתנדבים מקרב חברות וחברי הסגל האקדמי. ולמרות זאת, הכנסת בחרה לפעול בחקיקה, תוך התערבות בחופש האקדמי של המוסדות בנושא זה.

ארגון ״בשער – אקדמיה למען החברה בישראל״ סבור כי על המחוקק להקפיד על הוראות חוק המועצה להשכלה גבוהה לפיהן ״מוסד מוכר הוא בן חורין לכלכל ענייניו האקדמיים והמנהליים, במסגרת תקציבו, כטוב בעיניו״. חברי וחברות הכנסת רשאים כמובן להביע דעתם ולנמקה, אך אל למחוקק להתערב בהתנהלות המוסדות; על אחת כמה וכמה, כאשר גם ללא התערבותו פועלים המוסדות האקדמיים ללא לאות למען המשרתים והמשרתות במילואים בתקופת החירום הנוכחית ובכלל, תוך הקפדה על מידתיות והימנעות מאפליה מהותית.

"בשער" קורא לחברי ולחברות הכנסת להימנע מאישור הצעת החוק ומזמין אותם להמשיך לעקוב ולסייע למשרתי ומשרתות המילואים באמצעות דיאלוג עם הנהלות המוסדות להשכלה גבוהה.

 

2.2.2024

******

קישור לנייר העמדה כקובץ: עמדת בשער בנושא הקלה בתנאי הקבלה למוסדות להשכלה גבוהה למשרתי מילואים_2.2.24

דילוג לתוכן