פורום הכלכלנים למען הדמוקרטיה על הסיכונים לכלכלת ישראל | 12.10.23

12 אוקטובר 2023

פורום הכלכלנים למען הדמוקרטיה מתריע על הסיכונים הניצבים בפני כלכלת ישראל בעקבות המלחמה, וקורא לראש הממשלה ולשר האוצר להכין בהקדם האפשרי תכנית כלכלית מקיפה ומקצועית שתתמודד עם אתגרים אלו. בכלל זה, הפורום קורא לנקוט בצעדים הבאים:

1. להעביר בהקדם חבילת סיוע לתושבי הדרום שפונו מאזורי התופת. חבילת סיוע מקיפה ומהירה תסייע לא רק לתושבי הדרום, אלא גם תתרום להחזרת האמון במוסדות המדינה.

2. לבטל לאלתר את העברות הכספים הסקטוריאליים בסך מיליארדי השקלים שהוקצו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, אשר אינן מעודדות צמיחה, ואינן מתמודדות עם הנזקים האדירים שנגרמו בשל אירועי הטרור הרצחניים בדרום וצרכי המלחמה. כל זאת בשעה שאזרחים וחברות פרטיות במשק מממנים מכיסם רכישת ציוד ומזון לחיילי צה"ל, סיוע לתושבי עוטף עזה שהתפנו מביתם, וסיוע לאלו ששרדו את הטבח, בכלל זאת מזון, ביגוד, טיפול פסיכולוגי, ומשחקים לילדים.

3. יש לוודא שהתקציב של שנת 2024 ייבנה מחדש לפי סדר העדיפות הלאומי, אשר לוקח בחשבון את צרכי כלל תושבי המדינה, גם אלו שאינם שותפים בקואליציה, ואת הנזקים שנגרמו ויגרמו עקב מצב החירום, ובשים לב ליכולתה של המערכת האזרחית והצבאית להתמודד עם האתגרים.

4. להאריך את את כהונת נגיד בנק ישראל לכהונה מלאה שניה, ולא רק עד תום תקופת החירום. השווקים הבינלאומיים מעריכים יציבות ומקצועיות, והמשך כהונתו של הנגיד אמיר ירון, שהוכיח את יכולותיו המקצועיות הגבוהות, חשובה ביותר כדי לשדר יציבות זו.

דילוג לתוכן