גילוי דעת חברי וחברות סגל באוניברסיטת אריאל לנוכח הליכי החקיקה של הממשלה | 27.7.23

קישור לקובץ PDF של ההודעה הכולל את שמות החותמים.ות: גילוי דעת סגל אוניברסיטת אריאל

27.7.23

גילוי דעת

חברי וחברות סגל באוניברסיטת אריאל – לנוכח הליכי החקיקה של הממשלה

אנו, חברי וחברות סגל באוניברסיטת אריאל, מבקשים להביע את דאגתנו העמוקה לנוכח הליכי החקיקה החד צדדיים של הממשלה, המכונים "הרפורמה המשפטית", והשלכותיהם על מבנה המשטר הישראלי, החברה הישראלית, והאקדמיה הישראלית.

אנו עוקבים בדאגה אחר התנהלותה של ממשלת ישראל, ההתקדמות העיקשת בהליכי החקיקה על רקע המשבר החברתי העמוק הנוצר בעקבותיה, והצהרותיהם של חברי וחברות הממשלה כנגד אוכלוסיות במדינה באופן המשחיר ציבורים שלמים.

אנו מפצירים בממשלה: עצרו את החקיקה הקורעת את העם !

אנו רואים בהצעות החוק ובאופן שבו הן מקודמות סכנה ממשית לקיומה של דמוקרטיה כפי שמתקיימת כיום בישראל, דמוקרטיה המושתתת על יסודות אוניברסליים של שוויון, פלורליזם, חופש דת, שמירה על חירויות הפרט, חופש הביטוי, והחופש האקדמי. פעולות החקיקה שאנו עדים להן בימים ובשבועות האחרונים מסכנות את מערכת הדמוקרטיה הישראלית, פוגעות בחוסנה של החברה בישראל, ומהוות סכנה אמיתית לאקדמיה החופשית, המגוונת והמכילה הקיימת בישראל.

אוניברסיטת אריאל היא מוסד מגוון ופלורליסטי. אנו גאים בציבור הסטודנטים והסטודנטיות שלנו, בחברי וחברות הסגל המגיעים מכל קצוות החברה הישראלית, על שלל גווניה. אנו אומרים היום: זו אינה שאלה של ימין ושמאל. זוהי סוגיה מוסרית, ערכית ומהותית, הנוגעת לאופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנו קוראים לחברי וחברות הממשלה לשמור על האיזון והמרקם העדין של הדמוקרטיה שלנו.

אנו מקווים שנצליח, כחברה, להתאושש מהמשבר הנורא המתרחש עלינו כתוצאה מהתנהלות הממשלה, נמצא את הדרך לריפוי ולאיחוד בין חלקי העם, ונוכל לחזור לעסוק במדע, בהוראה ובמחקר במטרה לקדם את החברה הישראלית כולה.

על-מנת שתקווה זו תתממש, ועד למימושה, נמשיך להיאבק על דמותה וצביונה של מדינתנו האהובה.

ממשלת ישראל, עצרו את החקיקה החד-צדדית – היום !

 

רשימת החותמים.ות בקובץ המצורף כנ"ל

דילוג לתוכן