הודעת ההתפטרות של פרופ' דניאל זייפמן מתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת לתכנית הלאומית למדע וטכנולוגיה קוונטית | 25.7.23

קישור לקובץ PDF של ההודעה: התפטרות מתפקיד יור הוועדה המייעצת לתכנית הלאומית למדע וטכנולוגיה קוונטית, פרופ' דניאל זייפמן 25.7.23

25.7.23

לכל מאן דבעי

הנדון: התפטרות מתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת לתכנית הלאומית למדע וטכנולוגיה קוונטית

בלב כבד ובתחושת אחריות עמוקה אני כותב כדי להגיש את התפטרותי מתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת לתכנית הלאומית למדע וטכנולוגיה קוונטית, החל מהיום.

מאז מינויי לתפקיד זה, הייתי מחויב ללא עוררין למטרות ולשאיפות של התוכנית הלאומית למדע וטכנולוגיה קוונטית. התוכנית נועדה לקדם את ישראל לעמדה מובילה בתחום המחשוב הקוונטי, ואני גאה בצעדים שעשינו בקידום המחקר והחדשנות הקוונטית בישראל.

עם זאת, האירועים האחרונים הובילו אותי לשקול מחדש את רצוני להמשיך בתפקיד זה. העברת חוק מדאיג מאוד ואנטי-דמוקרטי על ידי הכנסת הנוכחית גרם לי לחשיבה מחדש. כמאמין נאמן בעקרונות הדמוקרטיה, החירות והפלורליזם, אני מתקשה ליישר קו עם מנהיגות שמתרחקת מערכי הליבה שמגדירים את האומה שלנו.

אני מאמין שזהותה של ישראל טמונה במרקם הדמוקרטי שלה, שתמיד היווה את הקו המנחה לקדמה, להכלה ולצמיחה שוויונית. ההתפתחויות האחרונות מטילים ספק בכיוון העתידי של מדינת ישראל, ומותירים אותי עם לב כבד ותחושה עמוקה של קונפליקט. בנסיבות כאלה, אינני יכול להמשיך לייעץ לתוכנית לאומית באותה רמת אמון ושכנוע הראויים לה.

לאור נסיבות אלו, קיבלתי את ההחלטה הקשה להתפטר מתפקידי כיו"ר הוועדה המייעצת הישראלית לתכנית הלאומית למדעי הקוונטים. למרות שהחלטה זו לא קלה, אני מאמין שזוהי דרך הפעולה העקרונית הנכונה ביותר בנסיבות הנוכחיות.

אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולהביע את תודתי הכנה לחברי הוועדה, כמו גם להנהגת התכנית. הייתה זו זכות וכבוד עבורי לעבוד לצד אנשים מסורים, ואני גאה בהישגים שהושגו עד כה.

אני מקווה שישראל תחזור להיות מעוז של דמוקרטיה, סובלנות וקידמה מדעית, ואני מאוד מקווה שהנהגת המדינה תשקול מחדש את מסלולה למען שמירה על הערכים המגדירים אותנו.

אנא ראו במכתב זה את הודעתי הרשמית על התפטרותי.

בברכה,
פרופ' דניאל זייפמן
נשיא לשעבר
המחלקה לפיזיקת חלקיקים ואסטרופיזיקה
מכון ויצמן למדע

דילוג לתוכן