יוזמות נוספות

לנוכח מגבלות תקציב, משאבים וסדרי עדיפויות, הפסיק ארגון "בשער" את קיומם של מספר פרוייקטים אותם ביצע בעבר:

  1. שבוע האסטרונומיה וחקר החלל: פרוייקט שפעל כ-15 שנה, במסגרתו התקיים מדי שנה שבוע אשר הוקדש לחשיפה של תלמידים והקהל הרחב ברחבי הארץ לנושא האסטרונומיה וחקר החלל: לוויינים, טלסקופי ענק, שיגור חלליות, תופעות טבע ביקום ועוד.
  2. נשים ומדע: פרוייקט שפעל כ-10 שנים, במסגרתו נפגשו נשים מדעניות עם תלמידות בשלב שלפני בחירת המגמות, במטרה לעודד בנות לבחור בדרך אקדמית. המפגשים האישיים מעצימים ומחזקים את המסר כי הבחירה נמצאת בידיהן של הבנות, וכי ניתן לשאוף לשלב בין קריירה אקדמית לבין יעדים רבים אישיים נוספים.
  3. מדעי הסביבה: פרוייקט להעלאת מודעות לנושאי אקולוגיה ואיכות הסביבה באמצעות הרצאות ומפגשים בבתי ספר העוסקים בנושאים כגון: מיתוסים באיכות הסביבה, השפעת זיהום האויר על דרכי הנשימה, שמירת הטבע, התחממות כדור הארץ ועוד.
  • אוניברסיטה בהישג יד: תוכנית בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, מדערום, קרן רש"י והאוניברסיטאות. בקיץ 2001 יושמה לראשונה תכנית "אוניברסיטה בהישג יד" במסגרתה הגיעו מאות רבות של בני נוער מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית אל תוככי הקמפוסים של האוניברסיטאות בישראל למחנה קיץ מדעי. באמצעות תוכנית זו נשברו מחיצות וחסמים ובני הנוער התגברו על הניכור והריחוק שהרגישו לגבי אוניברסיטאות ואקדמיה; מטרת התוכנית הייתה ליצור אצל בני הנוער את התחושה ולשכנעם כי האוניברסיטה וההשכלה הגבוהה הינם בהישג ידם.
    במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006, בצל המלחמה, התקיימה התכנית באוניברסיטאות המרכז והדרום ולקחו בה חלק כ-750 תלמידים.
    התכנית הופעלה בכלל האוניברסיטאות ולאורך שנות פעילותה לקחו בה חלק כ-5,700 תלמידים.
  • יריד מדע וטכנולוגיה בירוחם: בשנת 2002 יזם והוביל ארגון "בשער" בשיתוף עם משרד המדע, התרבות והספורט, משרד החינוך – המינהל למדע וטכנולוגיה וקרן רש"י את יריד המדע והטכנולוגיה הראשון בישראל. היריד התקיים בירוחם במשך יומיים ולקחו בו חלק כ-6000 מבקרים, מרביתם תלמידי החינוך העל-יסודי (ח'-י"ב) מאיזור הדרום. במסגרת היריד שולבו תצוגות מדעיות וטכנולוגיות של חברות תעשיה והיחידות הטכנולוגיות בצה"ל, והתקיימו מפגשים עם מדענים ואנשי אקדמיה, יזמים, מפתחים ומנהיגים בתעשיות הטכנולוגיות והמדעיות בישראל.
דילוג לתוכן