שלום רב,
אני מלמד גאוגרפיה לחינוך רגיל ומיוחד, אנחנו מתכננים עבודות חקר בגאוגרפיה. התלמידים הציעו לעקוב אחרי נדידת ציפורים, ולבדוק את השפעות האקלים על מהלכי הנדידה- לדוגמא: האם אורך יום/שינוי טמפ וכו' משפיעים על נדידת הציפורים.
לפי מה שהצעתי להם זה לאסוף נתונים מאתרים העוקבים אחר בע"ח כמו MOVEBANK.
לאחר מכן, לבדוק שינויי אקלים ולנסות לראות איזה גורם משפיע על כל דבר. (אני רוצה שכל הכיתה תעשה עבודה דומה, לכן כל אחד יבחר ציפור אחרת.
אזדקק לעצות הבאות:
א. לשאול את שאלות החקר הנכונות כדי שהעבודה תהיה בגאוגרפיה ולא בגאולוגיה (יותר את השפעות האקלים ופחות על בעלי החיים). צריך עזרה בעיקר במיקוד שאלות החקר.
ב. חומר תאורטי על נדידת בע"ח בעברית או אנגלית קלה מומלץ כדי שנוכל להכין חומר רקע.
ג. כל עזרה מקצועית שהיא תהיה רצויה מאוד!
תודה רבה, זיו לייבה
תיכון ירדן