סרטון: פורום השכלה גבוהה: מפגש מס' 51 – כנס מקוון – שני בסדרה: ישראל – השכלה גבוהה בחברה רב-תרבותית. נושא הכנס: הנגשת השכלה גבוהה לחברה הערבית | יו"ר פרופ' ראמי חג'-עלי | 24.5.21

הפורום להשכלה גבוהה
סדרת המפגשים השנתית – 2021 – בנושא:
ישראל – השכלה גבוהה בחברה רב תרבותית | עשור להחלטת המל"ג מיום 10.1.2011 בנושא הנגשת ההשכלה הגבוהה למגזרים יחודיים

מפגש שני בסדרה

הנגשת השכלה גבוהה לחברה הערבית
יו"ר: פרופ' ראמי חג'-עלי

יום שני ה-24.5.21 בשעות 20:30-18:00, בזום

תוכנית המפגש:

ברכות
ד"ר ורד אריאל נהרי, מנכ"לית "בשער"
פרופ' שמעון ינקלביץ', יו"ר פורום השכלה גבוהה, "בשער"

דברי פתיחה
פרופ' ראמי חג'-עלי, "בשער" ואוניברסיטת תל אביב

המפגש יעסוק בנושאי מפתח בתחום ההשכלה הגבוהה בחברה הערבית – בכל נושא יתקיים סבב דוברות ודוברים וכן דיון בהשתתפות כל חברות חברי הפנאל | שאלות מן הקהל יתקבלו לאחר כל דיון.

נושאי המפתח של המפגש:

המפגש התקיים מייד אחרי מלחמת שומר החומות והמהומות ברחבי הארץ לכן בנוסף לתוכנית החלק הראשון של הכנס הוקדש לדיון במצב בקמפוסים לאור המהומות.

  • השכלה גבוהה והחברה הערבית – נתונים וסטטיסטיקה

  • חסמים לקבלה – בגרות-פסיכומטרי, שפה, מכינות, מודעות להשכלה גבוהה בכלל ומקצועית בפרט

  • חסמים והצלחות, נשירה וכישלונות, קשיים ואתגרים – נקודות מבט מוסדיות ואחרות

  • מודלים שונים של הנגשת השכלה גבוהה לחברה הערבית

  • השפעת ההשכלה הגבוהה על החברה הערבית

  • המוסדות להשכלה גבוהה כמעסיק של בוגרות.ים (סגל מינהלי וזוטר), חוקרות.ים, מרצות ומרצים

חברות וחברי הפאנל (לפי סדר א-ב):
גב' אגדיר (איינה) ג'מיל אבו זרקא, האוניברסיטה הפתוחה
פרופ' מחמוד גנאים, נשיא מכללת סכנין
פרופ' מונא חורי-כסאברי, האוניברסיטה העברית
עו"ד שועאע מסארווה מנצור, ראש עיריית טייבה
פרופ' יוסף משהראוי, אוניברסיטת תל אביב
פרופ' ניר קידר, המכללה האקדמית ספיר
גב' מרב שביב, לשעבר סמנכ"ל תכנון בוות"ת מל"ג

כל מפגשי הסדרה:

  1. מבט השוואתי: ארה"ב, דרום אפריקה, סינגפור וישראל | יו"ר פרופ' גילי דרורי, 28.4.21
  2. הנגשת השכלה גבוהה למגזר הערבי | יו"ר פרופ' ראמי חג'-עלי, 24.5.21, 20:30-18:00
  3. הנגשת השכלה גבוהה למגזר החרדי | יו"ר פרופ' עודד נבון, 9.6.21, 20:30-18:00
  4. תובנות אתגרים ומבט לעתיד | יו"ר פרופ' שמעון ינקלביץ', 20.7.21, 20:30-18:00

 

דילוג לתוכן