פורום השכלה גבוהה: מפגש מס' 49 – כנס מקוון: יחסי אקדמיה-פריפריה | עבר הווה עתיד – 10 מרץ 2021

לתוכנייה, לתקצירים ולמצגות 

בעידן של פתיחת שערי האקדמיה לאוכלוסיות חדשות, ובכללן מהפריפריה הגאוגרפית, החברתית והתרבותית, נדרשת האקדמיה לשנות את פניה ולהתאים את עצמה למגמות החדשות.
מוסדות להשכלה גבוהה נתפסים כמגדל שן המרוחק מהפריפריה מבחינה גיאוגרפית, אנושית ותרבותית. האקדמיה מצידה מנסה להתגבר על ריחוק זה בדרכים שונות. האם היא מצליחה?

מעל 30 חוקרות וחוקרים עסקו בכנס במערכת היחסים המורכבת הזו הכוללת בין היתר הטיות תרבותיות, צמצומי פערים, הנגשת השכלה לדור ראשון ושותפות חברתית בין אקדמיה לקהילות המקומיות בפריפריה.
 
ובנוסף:
מליאת פתיחה: אקדמיה בפריפריה או פריפריה באקדמיה? נקודת המבט של מעצבי מדיניות. מנחת הפאנל: גל גבאי עיתונאית כלת פרס סוקולוב, במאית ומנחה ושדרנית ברדיו ובטלויזיה. משתתפים (לפי סדר א-ב): ר' מועצת ירוחם טל אוחנה , ח"כ משה ארבל; ח"כ עאידה תומא סלימאן, ח"כ יפעת שאשא ביטון, ר' עיריית קריית שמונה אביחי שטרן, חה"כ רם שפע.
 
מליאת סיום: האם נחוצה עוד אוניברסיטה בפריפריה? – הכרח או מס שפתיים. נקודת המבט של המוסדות להשכלה גבוהה (ראשי מוסדות להשכלה גבוהה בעבר ובהווה וחברי סגל) מנחה הפאנל: חבר "בשער" פרופ' דוד לוי-פאור האוניברסיטה העברית. משתתפים (לפי סדר א-ב): אורי כהן, אוניברסיטת תל אביב; חגית מסר-ירון , "בשער" ואוניברסיטת תל אביב; יוסי מקורי, המכללה האקדמית תל חי; עלי נוהאד, מכללת הגליל המערבי והטכניון ושוקי אוחנה ראש עיריית צפת.
 

הפאנלים של החוקרים והחוקרות עסקו בנושאים הבאים: 1. חרדים וערבים: האם פריפריה חברתית משתלבת באקדמיה? 2. מה האימפקט של אקדמיה מעורבת חברתית על הפריפריה? 3. פריפריה באקדמיה? מדיניות של הנגשה, שילוב וגיוון 4. דור ראשון להשכלה גבוהה – קטגוריה סמויה מן העין? 5. הדרך לסיום התואר – פדגוגיה של הכלה, נגישות ומניעת 6. המכללות והפריפריה: מה כבר נעשה ומה עוד נדרש? לאתר הכנס עם תקצירים, מצגות ופרטים נוספים: https://bashaar.org.il/academia-perif…

 

חברי ועדת ההיגוי של הכנס: פרופ' יערה בר-און (יו"ר), פרופ' עמרי ידלין, פרופ' אמיר גולדשטיין, ד"ר מוטי גיגי, גב' דנה בר, ד"ר ורד אריאל-נהרי. אולפן מארח: האוניברסיטה הפתוחה

 

מוזמנים לצפות בהקלטות מושבי הכנס שעסק באחד הנושאים המשמעותיים ביותר על סדר היום הציבורי, המשפיע על החיים של כולנו היום ועתיד.

הקלטות כל מושבי הכנס על פי סדר התוכנייה:

על הכנס בתקשורת

דילוג לתוכן